• Best Forward Lid,

     

    Als Always Forward vinden we natuurlijk wel, dat we jullie iets moeten aanbieden om bezig te zijn, zodat we na deze verplichte sportieve stop, gelijk weer aan het intensief sporten kunnen beginnen. Hieronder vind je een schema, welke aangehouden kan worden voor de komende dagen tot en met zondag. We hebben schema’s opgezet voor O17-Senioren en de O12-O16. in onderstaande weergaven kun je de diverse schema's vinden.

    Voor onze onderbouw hebben we wat oefeningen samengesteld die bekeken en geoefend kunnen worden. Graag zien wij hiervan de vorderingen, middels een filmpje, terug gestuurd worden naar ons (challenge@alwaysforward.nl). Wij plaatsen deze dan op ons social media kanaal. (Instagram, Facebook en onze website). Natuurlijk vinden wij het leuk als je je ouders ook uitdaagt de oefeningen te proberen en deze dan ook te sturen naar ons.

    Hieronder een film met technische skills die je in je eentje kunt oefenen. Dit filmpje is voor de onderbouw tot en met de senioren. Van jullie oefeningen zien we ook graag wat filmpjes terug komen zodat we die ook kunnen plaatsen op onze social media pagina’s. Bijgevoegd klikken om het filmpje te kunnen zien.

    https://youtu.be/8ce48HgB1Eo

    Tevens het verzoek aan onze leden om de AF challenge aan te gaan. Dus wie kan minimaal 30 seconden de bal hooghouden, tevens daarbij zijn handen wassen dit ook nog filmen en aan ons toesturen? challenge@alwaysforward.nl

     

    Alvast heel veel plezier met het oefenen en trainen,

     

    Ruben Olijhoek

    Namens de Technische Commissie van Always Forward.

  • Onderbouw oefeningen

    Ook voor de onderbouw van onze vereniging hebben wij een aantal opdrachten waar jullie deze periode mee aan de slag kunnen! Een echte Always Forward-speler gaat niet bij de pakken neer zitten, maar blijft zichzelf alsnog elke dag uitdagen om zich te verbeteren.

    Om jullie op weg te helpen hebben wij hieronder een aantal oefeningen voor jullie uitgewerkt, wij verwachten dat jullie deze aan het einde van de maand allemaal beheersen. Jullie trainers zullen dit, zodra we weer kunnen trainen, bekijken hoe ver iedereen is gekomen. Deze oefeningen zijn ook zeker goed te gebruiken voor de Always Forward Challenge.  Beheers je al deze oefeningen binnen een week, ga dan zelf op youtube op zoek naar “Ball Mastery”, en stuur deze ook in via challenge@alwaysforward.nl en wie weet zit jouw oefening wel bij de volgende huiswerkopdrachten.

     

     

    Level 1

    Level 2

    Level 3

    Zooltikken: Tik om de beurt met je zool op de bal.
    https://www.youtube.com/watch?v=94KuOfMKG2Q

    Tik 20 keer met je zool op de bal zonder de controle te verliezen

    Kijk over de bal


    Laat iemand tegenover je zijn vingers opsteken, jij zegt dan hoeveel vingers je ziet

    Doe 5 zooltikken vooruit en daarna 5 achteruit.

     

    Lukt het ook zijwaarts? Maak je eigen parcours!

     

    Blijf goed over de bal kijken

    Tussentikken: Tik met de binnenkant van je voeten de bal een en weer.
    https://www.youtube.com/watch?v=dRpfwtPv5hA

    Tik 20 keer met de binnenkant van je voet de bal heen en weer zonder de controle te verliezen

    Stop op elke 3e tik de bal door je voet op de bal te zetten. 20X
    https://www.youtube.com/watch?v=15y7MGYKuN8

    Kijk over de bal


    Laat iemand tegenover je zijn vingers opsteken, jij zegt dan hoeveel vingers je ziet

    Buitenkantvoet-stop: Neem de bal met de buitenkant van je voet 1x mee en stop de bal met de onderkant van je voet.

    https://www.youtube.com/watch?v=vkFlgOi4diQ

    Zorg ervoor dat je de bal binnen 1 grote stap kan stoppen.

    Combineer deze oefening met tussentikken.

     

    https://www.youtube.com/watch?v=J77JFvfdm4k

    Lukt het ook om zonder stop door te gaan?

     

    https://www.youtube.com/watch?v=WbLVKfdSMT0

    Schuifel: Begin met je voet op de bal en doe een stap opzij. Terwijl je dit doet breng je je voet naar de zijkant van de bal en duw je deze naar binnen.

    https://www.youtube.com/watch?v=z7TuoaA-WN4

    Zorg dat je een ritme krijgt waarbij je het 10x foutloos kan.

    Stop de bal met dezelfde voet als waarmee je de bal naar binnen duwt.

    Kan je het met beide benen?

    https://www.youtube.com/watch?v=em0ALzMSt6U

    Kan je het ook met de buitenkant van je voet?

    https://www.youtube.com/watch?v=o5Yp2IMI5ZI

     

    En voor en achterlangs?
    https://youtu.be/eL_ I_IgihA?t=56

     

  • Algemene oefeningen

  • Middenbouw - Senioren

rfwbs-slide